Arenguprogramm "Koostöö ja õppimine digiajastul" on kasvanud välja haridusasutuste vajadusest võtta kasutusele (õppe)töös kaasaegsed tehnoloogilised lahendused, mis toetavad koostööd ja organisatsiooni arengut.
Tõsta töötajate IKT-alaseid pädevusi ning integreerida IKT-d (õppe)töösse kasutades selleks õppeotstarbelisi veebikeskkondi, koostöövahendeid ning seadmeid.
Eesmärgid lepitakse kokku koostöös kooliga. Eesmärgid on mõõdetavad IKT-vahendite kasutussageduse (kvantitatiivne) ja õpetajate arengumappide/päevikute (kvalitatiivne) kaudu.
Sinu kooli õpetajad ja töötajad.
õpib kasutama IKT-vahendeid ja keskkondi;
õpib lõimima IKT-vahendeid (õppe)töösse;
muutub enesekindlamaks IKT-vahendite kasutamisel (õppe)töös ja igapäevaelus;
viib läbi vähemalt 2 tundi kuus kasutades arenguprogrammis käsitletud IKT-vahendeid ja metoodikaid.
tutvustab kolleegidele vähemalt ühte IKT-vahendit ja selle kasutamisega kaasnevat metoodikat, mida on ise läbi proovinud.
jälgib oma arengut pidades päevikut.
Näide ühe Eesti kooli põhjal pädevuste lähtetaseme hindamisest. Skaala: 0 - ma ei ole seda kasutanud; 1 - mul on veidi kogemust selle kasutmisel; 2 - ma tunnen ennast mugavalt selle kasutamisel. Sinine joon - õppijate keskmine hinnang; punane joon konkreetse õppija hinnang.
Oma arengu jälgimine ja eesmärgistamine aitab õppijal saavutada püsivamaid tulemusi kui ühekordsed koolitused.
Arenguprogramm sisaldab lisaks koolituskomponendile ka nõustamiskomponenti (IT ja haridustehnoloogia) terve õppeaasta jooksul.
Arenguprogramm sisaldab terviklikku lähenemist õpetajate IKT-pädevuste arendamisel tuues kaasa asjakohased muutused IT-juhtimisel ning õppetöö korraldamisel.
Hetkeolukorra kaardistust (digipädevused, riistvara, tarkvara, olulisemad tööprotsessid) ja lähteülesande püstitamist.
18 * 4 akadeemilist tundi koolitusi ja seminaripäevi (72 akad. tundi), õppija poolt 72 tundi iseseisvat tööd õpitu rakendamiseks õppetöös kokku 144 akad. tundi.
kohapealset haridustehnoloogilist tuge koolitus- ja seminaripäevadel (õppijate soovil kuni 36 akad. tundi)
haridustehnoloogilist kaugtuge (e-posti, ühisdokumentide. Skype teel) (kuni 50 pöördumist vastava vormi kaudu)
IT-juhtimise nõustamist 26 tunni ulatuses.
Personaalset IKT nõustamist 10 tunni ulatuses.
Näide ühe Eesti kooli põhjal pädevuste hindamisest ja arengust 2-aastase arenguprogrammi rakendamisel
kodutööde ülevaatamine
uue teema käsitlemine
harjutusülesannete tegemine
kodutöö andmine ja selgitamine
kokkuvõte
õpetaja ettekanne IKT vahendi kasutamisest õppetöös
IKT-vahendi praktiline kasutamine
arutelu
õpetaja ettekanne IKT vahendi kasutamisest õppetöös
IKT-vahendi praktiline kasutamine
arutelu
kokkuvõte
Seminaripäevi ja koolituspäevi on võimalik ka omavahel kombineerida.
Koolitus- ja seminaripäevad toimuvad 2 korda kuus 14:00-17:00 (täpsem kellaaeg täpsustamisel)
Seminaripäevade eesmärgiks on harjutada ja julgustada õpetajaid kolleegidele uusi vahendeid ja metoodikaid tutvustama. Seminaripäevadel ettekandjatest selgitame välja 2-3 õetajat, kes on valmis IKT-seminaripäevi ka edaspidi korraldama ning kohapealset haridustehnoloogilist tuge pakkuma. Selline tegevus võiks jätkuda ka peale arenguprogrammi lõppu.
Päeviku pidamise eesmärgiks on oma arengu jälgimine. Päeviku pidamine aitab kinnistada õpitut ning seada eesmäke, mida õppija peab vajalikuks veel juurde õppida. Päevikute abil on võimalik jälgida konkreetse õpetaja arengut IKT-valdkonnas. Päevik annab tagasisidet ka koolitajale õppetöö tulemuslikkusest.
Kokkuleppel tellijaga on võimalik arenguprogrammis teha muudatusi.
Haridustehnoloogilise toe osutamise eesmärgiks on toetada IKT-vahendite lõimimist õppetööse läbi asjakohase koolituse ja nõustamise.
Õpetajatel on võimalik kasutada haridustahnoloogilist tuge kohapeal koolitus- ja seminaripäevadel 9:00-13:00
Koolitus- ja seminaripäevadevahelisel ajal toimub HT toe osutamine elektrooniliste kanalite kaudu (e-post, ühisdokumendid, Skype).
Hetkeolukorra kaardistamine (IKT-vahendid + IKT-oskused).
Haridustehnoloogiliste pädevuste hindamine pärast arenguprogrammi.
Arengu väljatoomine. Edasiste arenguvõimaluste väljatoomine.
Näide ühe Eesti kooli põhjal pädevuste hindamisest ja arengust 2-aastase arenguprogrammi rakendamisel (Skaala: 0 - ma ei ole seda kasutanud; 1 - mul on veidi kogemust selle kasutmisel; 2 - ma tunnen ennast mugavalt selle kasutamisel)
IKT-vahendid koolijuhtimises
IKT-vahendid õppetöös
IKT hetkeolukorra kaardistamine
SWOT
Võimalikud lahendused
Aastane tegevuskava
3-aastane arengukava
Spetsiifilistele probleemidele lahenduse väljatöötamine.
Iga teema läbimiseks on arvestatud 4 akadeemilist tundi, õppija panustab iseseisva tööna samuti 4 akadeemilist tundi.
Arenguprogrammi koolituse käigus moodustub kogumik metoodilisi IKT-vahendeite kasutamist sisaldavaid õppematerjale, mida on kasutatud õppetöö läbiviimisel ning mida saab ka edaspidi kasutada õppetöö läbiviimisel koolis.
Näide arenguprogrammi koolitusplaanist lähtuvalt kaardistuse tulemustest.