Koolitus on praktilise suunitlusega ja eesmärgiga kasutada tehisintellekti (AI) võimalusi (õppe)töös.
Kokku 8 akad. t
praktiline kontaktkoolitus-seminar: 4 akad. t
iseseisev töö: 4 akad. t
Õpetajad või kooli töötajad, kes teevad esimesi või järgmisi samme tehisintellekti kasutamisel õppetöös.
Kombineeritud: seminar-töötuba
hoida kokku aega rutiinsete või palju energiat võtvate tegevustega (tunnikava koostamine, viisaka vastuse genereerimine lapsevanemale);
olla õpetajal loov (lasta genereerida ideid õppetöö köitvamaks läbiviimiseks enda aines soovitud teemal);
aidata õpetajal luua kiiresti spetsiifilisi õppijale kohandatud õppematerjale (B2 tasemel inglisekeelne artikkel Eesti ärkamisajast, lünktekst 8. klassi füüsikas valguse teemal, valikvastustega küsimused bioloogias, valeinfoga artikkel, luuletus elust Marsil);
hinnata ja anda tagasisidet õppijate kirjatööle (essee, referaat, refleksioon);
õppijal iseseisvalt õppida huvipakkuvat teemat tehisintellektist õpetajaga vesteldes;
arendada kriitilist mõtlemist - mida usaldada, mida mitte.
ja palju muud põnevat arvestades õppijate häälestumisel kogutud õpisoove ...
Mis on tehisintellekt (AI)? Mida see hetkel võimaldab? Mis on tehisintellekti juturobotid, mida need võimaldavad? Mida õpilased kasutavad? Millised on ohud?
Tehisintellekti juturoboti ChatGPT olemus, selle võimalused ning töö metoodika. Demod, näited.
Võimalused õpilastööde kontrollimiseks, hindamiseks ja tagasiside andmiseks.
ChatGPT abil õppematerjalide loomine.
Kuidas esitada juturobotile häid küsimusi, et saada häid vastuseid?
Kuidas tuvastada tehisintellekti abil loodut?
Tehisintellekt, eetika ja privaatsus.
*Vastavalt õppijate õpisoovidele (koolitusele häälestumise ankeetküsitlus) võib teemades teha muudatusi.
9.00-9.45 Sissejuhatus teemasse, õppijate kogemused. Võimaluste demod.
9.45-10.00 Paus
10.00-10.45 Praktilised näited-nipid-eripärad tehisintellekti juturobotiga suhtlemisel. Praktilised harjutused koolitaja juhendamisel.
10.45-11.00 Paus
11.00-11.45 Praktilised harjutused.
11.45-12.00 Paus
12.00-12.45 Praktilised harjutused. Oma õppimise reflekteerimine. Õppijate küsimused. Kokkuvõte, võimalikud edasised tegevused.
12.45-13.00 Paus, koolitaja on Sinu jaoks olemas.
*Kokkuleppel õppijatega saab ajakavas teha muudatusi.
Õppija rakendab õpitut (õppe)töös ja reflekteerib õpitut virtuaalses avatud õpiruumis.
Õppija tutvub kolleegide poolt tehtud iseseisvate töödega saades mõtteid tehisintellekti edaspidiseks kasutamiseks ning julgust kolleegilt abi küsida.
Koolitaja toetab õppijaid virtuaalses avatud õpikeskkonnas ja e-kirja teel.
Seminar-töötoas osalenud õppija:
Rakendab tehisintellekti juturobotit (õppe)töös ja reflekteerib enda õppimist sisukalt.
Mitteeristav hindamine. Õppija on rakendanud õpitut (õppe)töös ja koostanud sisuka enesefefleksiooni iseseisva tööna.
Koolituskava ja teemad ja õpikeskkondade valiku paneb kokku koolitaja lähtuvalt iga kooli õpetajate vajadustest ja senisest kogemusest, võttes arvesse konkreetse kooli võimalusi.
Veiko Hani
Eduring koolitused koolitaja
Koolitaja valdas koolitusel käsitletud teemasid 98%
Koolitaja märkas õppijate probleeme ja pakkus neile vajadusel piisavalt tuge 97%
Koolitajal oli hea esinemisoskus ja kontakt auditooriumiga 100%
Koolituspäev oli tihe, aga hästi jälgitav, mitte liialt kiirustav.
Praktilistest tegevustest on alati kasu: saad midagi konkreetset, praktilist, kasutatavat. Mõlemad vaadeldavad keskkonad on kasutatavad igapäevatöös. Hea.
Ka arutlusteemad olid asjakohased, arendavad, iseenda mõtetega haakuvad. Tõdemus: meil on toredad kaaslased, kellega on hea koos tööd teha.
Ellen
Väga hea kogemus olles samaaegselt õppija, vaatleja ja õpetaja rollis. Annab väga hea ettekujutuse tulevikurollidest, kus me kõik samaaegselt oleme kui õppijad, õpetajad või juhendajad/juhendatavad.
Meeli
Koolitaja leidis kontakti kõigi õpilastega. Koolitaja on väga kannatlik ja abivalmis.
Estra