Tagsiside koolitusele
Interaktiivne tahvel õppetöös
2017
2017
Interaktiivse tahvli koolitusi olen varemgi läbi viinud (SmartBoard, eno), kuid seekord oli koolis kasutusel Promethean tahvel koos ActivInspire tarkvaraga. Seega viisin ennast tahvli võimalustega kurssi interneti vahendusel ning katsetasin kohapeal tahvli võimalusi enne koolitust.
Viisin enne koolitust läbi küsitluse, kus selgitasin välja kasutajate ootused ja mõningal määral ka tehniliste vahendite kasutamise oskused. Sellest tulenevalt kohendasin koolitust veidi koolile sobivamaks. Õppijad soovisid rohkem tahvli praktilise kasutamise võimalusi. Koolil on olemas arvestatav hulk interaktiivseid tahvleid, mida nad olid juba kooliaasta algusest saati kasutanud. Samuti olid nad tootja kiirel tutvustaval koolitusel osalenud. Seega pöörasin rohkem tähelepanu tahvli erinevate võimaluste tundmaõppimisele ja harjutamisele.
Mulle meeldisid õppijate loovad lähenemised lõputööle. Saime palju ideid, kuidas tahvlit kasutada.
Ise olen rahul sellega, et õppisin ise Promethean tahvlit üsna põhjalikult tundma ning koostasin tahvli kasutamiseks õppematerjali, mille abil saab tugavam arvutikasutaja tahvli kasutamise tunnis kasutamiseks iseseisvalt selgeks.
Koolitusel oli motivatsiooni „lammutaja“ – kodutöid oli liiga palju, see ja teine asi tarkvaras pole ikka päris kasutatav jne… Mida teha? Sellisel juhul aitab põgus vestlus
Koolitusel oli 6-8 õppijat, kes olid aeglased ja ei suutnud sammu pidada, neid tuli pidevalt järje peale aidata. Kaasõppijad ka aitasid. Siin on lahenduseks see, et tugevamad õppijad saab nõrgemaid aitama panna. Näiteks üks õppijast juhendaja saab enda hoole alla 3-4 õppijat, keda ta koolituse jooksul aitab. Nii õpib õppijast juhendaja ja ka teised õppijad ning me jõuame koolitusel rohkem teha.
Samuti tuli kontaktpäeva alguses palju küsimusi koduste tööde kohta, mis napsas oodatust rohkem koolituse aega.
Koolitusel oli üks keskmisest aeglasem arvutikasutaja, aga tal olid suurepärased ideed, mida ta teha tahab, paraku ei jõudnud kõiki ideid realiseerida.
Vajalik on teha põhjalikum koolituse-eelne arvutioskuste testimine ja koolituse tegemine kahes rühmas – edasijõudnud kasutajad ja algajad arvutikasutajad.
Peale tööpäeva kolm tundi arvutikoolitust oli õppijate jaoks väga kurnav. Uue materjali vastuvõtuvõime oli väga madal. Ca 1,5 tundi koolitust oleks maksimum.
Minu koolitustel on sissejuhatused tavaliselt pikemad, sest pean oluliseks inimestega kontakti saada, kokku leppida kodukord, tutvustada kursuse ülesehitust ja tööde esitamist. Tutvumise osa teen järgmisel sisekoolitusel lühemalt.
Harjutusmaterjale sai õppijatele veidi liiga palju, kurtsid, et aega on vähe nende tegemiseks. Läksin vist jah, veidi hoogu, aga samas saavad nad neid hiljem pärast koolituse lõppu kasutada.
Enne viimast kontaktpäeva peab veel ühe vaba nädala andma.
Tahvli tarkvara tehniline kasutamine.
Sõna „lõputöö“ kõlas õppijatele hirmutalvalt – õppijaid pidi rahustama, et tegemist ei ole magistritööga. Lisasin neile mõned konkreetsed näited (Tänud, Meeri!) ja ideed võimaikust lõputööst.
Töötada välja Promethen tahvli tarkavara AvtivInspire E-kursus iseseisvaks läbimiseks
Õppijate tagasisidet küsiti iga koolituspäeva lõpus skaalal (üldse mitte nõus … täiesti nõus). Diagrammidel on summeeritud kaks kõrgemat hinnangut: pigem nõus ja täiesti nõus. Protsent näitab kahe kõrgema hinnangu osakaalu kogu hinnangutest.