Haridusasutuse digitaristu arendamine
Koolitusprogrammi Digiajastu haridusjuht II koolitus "Haridusasutuse digitaristu arendamine" ootab osalema haridusjuhte koos meeskonnaga. Koolituse lõputööna valmib igal meeskonnal oma asutuse digitaristu arengukava, mille eesmärk on toetada muutunud õpikäsitust, õpetaja professionaalset arengut ja digipööret (Eluskestva õppe strateegia eesmärke).
Koolituse eesmärk
Toetab haridusasutuse selge IKT visiooni ja eesmärgi ning neid toetava praktilise tegevusplaani loomist. Koolituse käigus analüüsib meeskond asutuse digitaristu olukorda ja selle arenguvajadusi ning mõtleb läbi tegevused, mis aitavad õppeasutusel seatud eesmärkideni jõuda. Koolitus suunab meeskonna liikmed üksteist mõistma ja ühiselt edasi liikuma, aidates saavutada Eesti elukestva õppe strateegia eesmärki Digipööre elukestvas õppes.
Mooduli maht
Kokku 39 akad. t
praktiline: 21 akad. t
iseseisev töö: 18 akad. t
Sihtgrupp
Koolituse sihtrühmaks on kõikide haridustasemete haridusasutuse juht ja IT-juht (või seda rolli täitev isik) koos ühe kolleegiga, kellega koostöös soovivad asutuse juht ja IT-juht muutust ellu viia. Meeskonda võib lisaks asutuse juhile ja IT juhile kuuluda nt arendusjuht, haridustehnoloog, õppealajuhataja, õpetaja, kõrgkoolide programmi- ja õppekavade juht vms. Meeskond võib erandina olla ka 4liikmeline, kui meeskonnas on KOV esindaja (valla IT spetsialist/teenusepakkuja). Seega on koolitusele oodatud 3-4liikmeline meeskond.
Õppevorm
Kombineeritud
Õpisündmuse teemad
Muutunud õpikäsitus
Õppeprotsess digiajastul
Digiajastu võimalused
Digiajastu vajaduste kaardistamine
Digitaristu hetkeolukorra ja arenguvajaduste hindamine
Digiajastu meeskonna töökorraldus
Visiooni ja eesmärkide rakendamise tegevusplaani koostamine
Osalemise eeldus
Meeskonda kuulub haridusasutuse juht (kooli/lasteaia juht kõige kõrgemal tasemel) ja IT-juht koos 1 kolleegiga.
Lõpetamise tingimused
Auditoorsetel koolituspäevadel osaletakse kogu meeskonnaga täismahus.
Meeskonnal valmib lõputööna digitaristu arengukava:
Haridusasutuse juht esitleb arendusprojekti lõpuseminaril
Õpiväljundid
Tunneb digiajastu visioonile esitatavaid nõudeid
Koostab tegevusplaani visiooni rakendamiseks oma asutuse jaoks
Teab kuidas digivaldkonda oma koolis korraldada
Hindab haridusasutuse vajadustest lähtuvalt digitaristu olukorda ja arenguvajadusi
Kursusel kasutatavad õpikeskkonnad
Veiko Hani
Eduring koolitused koolitaja
Õppijate hinnangud koolitajale
Koolitaja valdas koolitusel käsitletud teemasid 98%
Koolitaja märkas õppijate probleeme ja pakkus neile vajadusel piisavalt tuge 97%
Koolitajal oli hea esinemisoskus ja kontakt auditooriumiga 100%
Õppijate tagasiside koolitusele
Koolituspäev oli tihe, aga hästi jälgitav, mitte liialt kiirustav.
Praktilistest tegevustest on alati kasu: saad midagi konkreetset, praktilist, kasutatavat. Mõlemad vaadeldavad keskkonad on kasutatavad igapäevatöös. Hea.
Ka arutlusteemad olid asjakohased, arendavad, iseenda mõtetega haakuvad. Tõdemus: meil on toredad kaaslased, kellega on hea koos tööd teha.
Ellen
Väga hea kogemus olles samaaegselt õppija, vaatleja ja õpetaja rollis. Annab väga hea ettekujutuse tulevikurollidest, kus me kõik samaaegselt oleme kui õppijad, õpetajad või juhendajad/juhendatavad.
Meeli
Koolitaja leidis kontakti kõigi õpilastega. Koolitaja on väga kannatlik ja abivalmis.
Estra
Kursuse väljatöötajad
Piret Luik
Tartu Ülikool
Veiko Hani
Eduring OÜ
Erkki Leego
Leego Hansson
Kursuse väljatöötamist toetasid