Õppeprotsess digiajastul on Tuleviku Õpetaja koolitusprogrammi koolitus, mis on välja töötatud Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse (HITSA) Innovatsioonikeskuse poolt. Koolituse sihtgrupiks on erinevatel haridustasemetel töötavad õpetajad ja õppejõud, koolijuhid ja teised haridusvaldkonna spetsialistid.
Suurim erinevus praeguse õppimise ja 10-15 aastat tagasi on info kättesaadavuses. Internetis oleva info põhjal on võimalik õppida kõike, mida soovid. Samas tekib ka küsimus, milllist infot usaldada? See muutus on toonud õppimisse ja õpetamisse uued võimalused ja lähenemised. Õpetaja pole enam peamine info allikas, vaid järjest rohkem suunaja, juhendaja, innustaja, mentor. See tähendab, et ka õppeprotsess digiajastul on muutumas.
Ettevõtjad soovivad töötajaid, kes on loovad, piisavalt iseseisvad, kuid oskavad ka abi küsida, ennastjuhtivad, kuid oskavad ka väga hästi meeskonnas töötada. Meie ülesanne õpetajatena, on toetada laste edukat toimetulekut digiajastul õppides.
Tuleviku Õpetaja koolitusprogrammi koolitusmoodul Õppeprotsess digiajatul käsitleb õppeprotsessi kaasajastamist erinevate digivahenditega. Kõike õpitavat saab koheselt rakendada enda töös.
Mooduli läbimine võimaldab omandada teadmisi, oskusi ja tööprotsesse, mis on omased innovaatilisele professionaalile globaalses ja digitaalses ühiskonnas.
Kokku 31 akad. t
Auditoorne õpe 12 akad. t
Iseseisev õpe 19 akad. t
Moodul loetakse positiivselt läbituks ja väljastatakse sellekohane tunnistus, kui õppija on:
osalenud kontaktpäevadel ning olnud aktiivne ja tulemuslik õppeülesannetega töötamisel;
sooritanud iseseisvad tööd vastavalt õpijuhistele;
esitanud iseseisvad tööd tähtaegselt;
reflekteerinud oma õppimist ja oma haridustehnoloogiliste pädevuste arengut vastavalt õpijuhisele.
Veiko Hani
Eduring koolitused koolitaja
Koolitaja valdas koolitusel käsitletud teemasid 98%
Koolitaja märkas õppijate probleeme ja pakkus neile vajadusel piisavalt tuge 97%
Koolitajal oli hea esinemisoskus ja kontakt auditooriumiga 100%
Koolituspäev oli tihe, aga hästi jälgitav, mitte liialt kiirustav.
Praktilistest tegevustest on alati kasu: saad midagi konkreetset, praktilist, kasutatavat. Mõlemad vaadeldavad keskkonad on kasutatavad igapäevatöös. Hea.
Ka arutlusteemad olid asjakohased, arendavad, iseenda mõtetega haakuvad. Tõdemus: meil on toredad kaaslased, kellega on hea koos tööd teha.
Ellen
Väga hea kogemus olles samaaegselt õppija, vaatleja ja õpetaja rollis. Annab väga hea ettekujutuse tulevikurollidest, kus me kõik samaaegselt oleme kui õppijad, õpetajad või juhendajad/juhendatavad.
Meeli
Koolitaja leidis kontakti kõigi õpilastega. Koolitaja on väga kannatlik ja abivalmis.
Estra
rakendab õppeprotsessi planeerimisel ja läbiviiimisel kaasaegseid tehnoloogilisi vahendeid (ISTE 3a);
kasutab efektiivselt tehnoloogilisi vahendeid õppijate innovaatilisuse toetamiseks ning koostöö tegemiseks õppijate ja teiste kogukonnaliikmetega (ISTE 3b);
kasutab digiajastu erinevaid meediume informatsiooni efektiivseks edastamiseks (ISTE 3c);
kasutab uurimistöö ja õppimise toetamiseks tänapäevaseid digitaalseid vahendeid (ISTE 3d)
Meeri Sild
Tallinna Lilleküla Gümnaasium, haridustehnoloog, õpetaja
Sirje Rekkor
Tallinna Ülikool, Kasvatusteaduste Instituut, Kutsepedagoogika osakond, lektor
Anne Rosenberg
Tartu Tervishoiu Kõrgkool, haridustehnoloog