Tagasiside koolitusele
Õpetaja loob ja jagab
2015
2015
Õpetajatele meeldivad praktilised koolitused. Eriti kui näidata neile praktilist kasu õpitavast. Tegid innuga kaasa. Jagasid enda kogemusi rühmas. Nagu keegi grupist ütles, et „Koolitus algas juba kolleegidega tutvumisest“.
Koolituse ettevalmistuse faas tehniliste nõuete selgitamise ja täitmise osas sujus kenasti.
Paljud õpetajad olid just õppeaasta alguses saanud endale puutetahvlid ning tunnetasid, et paljusid koolitusel käsitletud keskkondi saavad nad ka tahvli peal katsetada (LearningApps, mängulised keskkonnad, lingikogud).
Meeldis, et mitmed õppijad töötasid läbi ka lisamaterjalid ja tegid nõutust rohkem.
õppijate aitamist häiris see, et õppijad istusid ridade kaupa nagu koolipinkides. Tagumistes pinkides istujatel oli halb tahvli peale näha. Samas kurtis ka üks esimeses pingis istuja, et ei näe tahvlile. Võtsin kasutusele Luubi tööriista, millega sai ekraanil olulist kohta suuremalt näidata. Projektor oli ka veidi udune.
Sebran mäng ei paigaldunud osadesse arvutitesse korrektselt – fondi probleem. Näidati valesid sümboleid. Netis pakuti alla laadida puuduolevat fonti, aga see link ei toiminud enam.
Üks õppija proovis alguses hakata vastu töötama. Tal oli hirm, et ta ei oska arvutit kasutada, aga saime koos kenasti hakkama.
Minu probleemiks oli koolitusel ajast kinni pidamine – sageli läks plaanitust veidi pikemalt teemadega. Palju oli vaja aidata personaalselt ka sel korral.
Võõrkeelsed keskkonnad valmistasid paljudele raskusi. Mängude teema juures julgustasin neid katsetama nii nagu lapsed teevad – julgustasin eksima.
Aja paremaks järgimiseks kasutan mobiilis stopperit.
Õppijate tagasisidet küsiti iga koolituspäeva lõpus skaalal (üldse mitte nõus … täiesti nõus). Diagrammidel on summeeritud kaks kõrgemat hinnangut: pigem nõus ja täiesti nõus. Protsent näitab kahe kõrgema hinnangu osakaalu kogu hinnangutest.