Infotehnoloogia ja koostöö on Digialguse koolitusprogrammi koolitus, mis on välja töötatud Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse (HITSA) poolt. Koolituse sihtgrupiks on lasteaia- ja algklassiõpetajatele, kes teevad alles esimesi samme digiseadmete kasutamisel õppetöös.
Lisaks vahetule suhtlusele lapse ja lapsevanemaga, suhtleme järjest rohkem elektroonilisi kanaleid ja vahendeid kasutades. Kõiki lapsevanemaid on raske ühte kohta mingiks ajaks kokku saada. Sellel koolitusel vaatame kuidas kasutada erinevaid digikeskkondi koostöö tegemiseks nii, et osapooled ei pea samal ajal koos tegutsema.
Koolitusel on Sul hea võimalus tutvuda ja läbi proovida digiajastu töövahendid ning need hiljem oma töös kasutusele võtta. Tule osale koolitusel Infotehnoloogia ja koostöö tellides selle sisekoolitusena enda lasteaeda või osaledes kalendrikoolitustel.
Infotehnoloogia ja koostöö koolitus on õpetajatele tasuta.
Koolituse Infotehnoloogia ja koostöö eesmärgiks on tutvustada lasteaia- ja klassiõpetajatele veebipõhiseid vahendeid, mis hõlbustavad koostööd kolleegide ja lastevanematega.
Kokku 31 akad. t sh
auditoorne õpe 14 akad. t
iseseisev töö 7 akad.
veebipõhine õpe 10 akad. t
Koolitus loetakse positiivselt läbituks ja väljastatakse sellekohane tunnistus, kui õppija on:
osalenud kontaktpäevadel ning olnud aktiivne ja tulemuslik õppeülesannetega töötamisel;
on sooritanud iseseisvad tööd vastavalt õpijuhistele ja esitanud need tähtaegselt.
Veebilehitseja kasutamine
Veebilehtede vahetamine
Tekstitöötlus
E-post
Google konto olemasolu
Veiko Hani
Eduring koolitused koolitaja
Koolitaja valdas koolitusel käsitletud teemasid 98%
Koolitaja märkas õppijate probleeme ja pakkus neile vajadusel piisavalt tuge 97%
Koolitajal oli hea esinemisoskus ja kontakt auditooriumiga 100%
Koolituspäev oli tihe, aga hästi jälgitav, mitte liialt kiirustav.
Praktilistest tegevustest on alati kasu: saad midagi konkreetset, praktilist, kasutatavat. Mõlemad vaadeldavad keskkonad on kasutatavad igapäevatöös. Hea.
Ka arutlusteemad olid asjakohased, arendavad, iseenda mõtetega haakuvad. Tõdemus: meil on toredad kaaslased, kellega on hea koos tööd teha.
Ellen
Väga hea kogemus olles samaaegselt õppija, vaatleja ja õpetaja rollis. Annab väga hea ettekujutuse tulevikurollidest, kus me kõik samaaegselt oleme kui õppijad, õpetajad või juhendajad/juhendatavad.
Meeli
Koolitaja leidis kontakti kõigi õpilastega. Koolitaja on väga kannatlik ja abivalmis.
Estra
Kohandab internetist leitud loovust ja innovatsiooni toetavaid õpiülesandeid, hindab õppijate õpitulemusi. (ISTE 1.1.2)
Leiab ja kasutab õppematerjale praktikakogukonna/võrgustiku veebikeskkonnast (ISTE 5.1.2)
Kasutab interneti otsingusüsteeme ja erinevaid veebipõhiseid infoallikaid, et leida oma valdkonnas ajakohaseid uuringuid (ISTE 5.3.1)
Kasutab õppetöös veebipõhist õpikeskkonda (vookoguja, blogi, koduleht, Google Drive jne) (ISTE 2.2.2)
Kasutab digivahendeid andmete kogumiseks, talletamiseks ja korrastamiseks (ISTE 3.4.3)
Kasutab järjepidevalt erinevaid digitaalseid suhtluskanaleid õppijate, lapsevanemate ja kolleegidega suhtlemiseks (ISTE 3.2.2)
Panustab kooli, ainevaldkonna või õppekava arengule keskenduva töörühma tegevusse (ISTE 5.4.3)
Loob veebikeskkonna kasutajakonto ja loob/lisab sinna materjale, kasutab igapäevast tarkvara/ veebikeskkonda/riistvara juhendi abil, kasutab esitlusvahendeid, salvestab/kopeerib faile (ISTE 3.1.1)
Suunab õppijaid oma kogemuste järjepideval, pikaajalisel ja süsteemsel reflekteerimisel, näiteks isikliku või rühma e-portfoolio (blogi, koduleht) abil. (ISTE 1.3.5)
Airi Aavik
Virtsu Kool, koolijuht
Elyna Nevski
Tallinna Ülikool, lektor
Tiia Salm
Jäneda Kool, õpetaja
Helin Laane
Paikuse Lasteaed Mesimumm, haridustehnoloog