Koolituse ülesehitus lähtub õpetaja igapäevasest tööst ning koolitusel läbitakse nii tunni ettevalmistamise kui läbiviimise etapid, põimides kõigisse neisse digiteemad, mida õpetajal on võimalik oma tundides kasutada, et tõsta õpilaste digipädevust. Koolituse käigus lõimib õpetaja enda poolt kaasa võetud tunnikavadesse koolituse käigus õpitavad digitehnoloogiad ning rakendab kontaktkohtumiste vahelisel perioodil oma tunnikavasid kohe ka igapäevases töös.
DigiKiirendi põhikoolituse eesmärgiks on suurendada õpetajate pädevust ja enesekindlust õpilaste suunamisel digitehnoloogiat kasutama.
Kokku 32 akad. t
auditoorne 20 akad. t
iseseisev töö: 12 akad. t
Õpetajad, kes tunnevad end ebakindlalt digivahendeid kasutades ja/või nende kasutamist õpilastele õpetades.
Õpetajad, kes kasutavad digivahendeid õppe- ja kasvatustöö tundides harva ja/või ebakorrapäraselt.
kombineeritud
1. Tunniks ettevalmistus:
Veebilehitseja Google Chrome
Milleks digipädevus?
Infootsing internetis
Google'i e-post Gmail
Digiturvalisus
2. Häälestus:
Iseseisvate tööde esitlemine
Tunniks häälestamise võimalus: Answergarden
Veebis loodu jagamine lühendatud lingi ja QR-koodiga
Kuidas teha koostööd digivahenditega? Google Docs
3. Õppimine:
Iseseisvate tööde esitlemine
Erinevad sisuloomevahendid
Nutiseadmega pildistamise ja filmimise põhialused
4. Hindamine ja tagasiside:
Iseseisvate tööde esitlemine
Tagasisidestamise ja hindamise võimalusi
Kokkuvõte
tunneb/teab erinevaid võimalusi, kuidas arendada õpilastes info haldamise, suhtlemise, sisuloome, turvalisuse ja probleemilahendusega seotud digipädevusi;
suunab/juhendab õpilasi digivahendeid ja digikeskkondi kasutama ning hindab nende õpitulemusi.
Koolitus loetakse positiivselt läbituks ja väljastatakse sellekohane tunnistus, kui õppija täidab hindamisnõuded.
Õpetaja kavandab õpilaste info- ja andmekirjaoskusi arendava õppeülesande ja rakendab seda õppeprotsessis. (DigCompEDU 1.1; 1.2; 1.3; 3.1; 3.2; 6.1; 6.2 TASE 2)
Õpetaja kavandab õpilastele digitaalses keskkonnas koostöö- ja suhtlusoskusi arendava õppeülesande ja rakendab seda õppeprotsessis. (DigCompEDU 1.1; 1.3; 2.2; 2.3; 3.1; 3.2; 3.3; 6.2 TASE 2)
Õpetaja kavandab õpilastele ülesande sisuloomevahendi kasutamiseks ja rakendab seda õppeprotsessis. (DigCompEDU 1.3; 2.2; 3.1; 3.2; 6.1; 6.2; 6.3; 6.4; 6.5 TASE 2)
Õpetaja kavandab õpilastele tõhusa tagasisidega õppeülesande ja rakendab seda õppeprotsessis. (DigCompEDU 1.3; 2.1; 2.2; 3.1; 3.2; 3.4; 4.1; 4.2; 4.3; 6.3 TASE 2)
Õpetaja reflekteerib enda loodud õppeülesande rakendamist õppeprotsessis. (DigCompEDU 1.1; 1.2; 1.3 TASE 2)
Õpetaja oskab rakendada ligipääsupiiranguid infovaradele. (DigCompEDU 2.3; 6.4 TASE 2)
1. Kutsealane areng ja kaasatus
1.1. Suhtlus organisatsioonis
1.2. Koostöö kolleegidega
1.3. Tööalane refleksioon
2.1. Otsimine, hindamine ja valimine
2.2. Loomine ja kohandamine
2.3. Haldamine, kaitsmine ja jagamine
3.1. Õpetamine
3.2. Juhendamine
3.3. Koostöös õppimine
3.4. Enesejuhitud õppimine
4.1. Hindamismeetodid
4.2. Tõendusmaterjalide analüüsimine
4.3. Tagasiside ja planeerimine
6. Õppijate digipädevuse arendamine
6.1. Info- ja andmekirjaoskus
6.2. Suhtlus ja koostöö digikeskkonnas
6.3. Digisisu loomine
6.4. Digiturvalisus
6.5. Probleemilahendus
Veiko Hani
Eduring koolitused koolitaja
Koolitaja valdas koolitusel käsitletud teemasid 98%
Koolitaja märkas õppijate probleeme ja pakkus neile vajadusel piisavalt tuge 97%
Koolitajal oli hea esinemisoskus ja kontakt auditooriumiga 100%
Koolituspäev oli tihe, aga hästi jälgitav, mitte liialt kiirustav.
Praktilistest tegevustest on alati kasu: saad midagi konkreetset, praktilist, kasutatavat. Mõlemad vaadeldavad keskkonad on kasutatavad igapäevatöös. Hea.
Ka arutlusteemad olid asjakohased, arendavad, iseenda mõtetega haakuvad. Tõdemus: meil on toredad kaaslased, kellega on hea koos tööd teha.
Ellen
Väga hea kogemus olles samaaegselt õppija, vaatleja ja õpetaja rollis. Annab väga hea ettekujutuse tulevikurollidest, kus me kõik samaaegselt oleme kui õppijad, õpetajad või juhendajad/juhendatavad.
Meeli
Koolitaja leidis kontakti kõigi õpilastega. Koolitaja on väga kannatlik ja abivalmis.
Estra
Piret Lehiste
Järveküla Kool
Veiko Hani
Eduring OÜ
Tiia Salm
Jäneda Kool
Marju Piir
Tartu Ülikool